צעצועים שמתאימים לעגלת תינוק

לכאורה, עגלת תינוק כשמה כן היא – עגלה שבתוכה שוכב או יושב עולל רך בשנים (ולפעמים אפילו בן כמה ימים בלבד). מצד שני, מי שיגיע לגינות שעשועים, או אפילו סתם ילך לתומו ברחוב, ייתקל בלא מעט עגלות תינוק שנראות כמו חנויות צעצועים ניידות (כשבנוסף על הידיות תלויות עוד כך וכך שקיות עם לוגואים של חנויות למוצרי תינוקות ובהן פריטים שמחכים לתורם להגיח לאוויר העולם ולהצטרף לעגלה)…

מצד אחד, הרצון של ההורים למלא את העגלה בכל טוב מובן. ראשית, ישנן עגלות שממילא עולות אלפי שקלים, אז מהם עוד כמה עשרות שקלים עבור צעצועים ומוצרי תינוקות לעגלה. שנית, אמנם ברחוב, בפארק ובגינה או בכל מקום אחר אליו מטיילים עם העגלה, ישנם גירויים רבים, אולם אלה דווקא עלולים להלחיץ את התינוק בעוד הצעצועים המותאמים במיוחד לעגלה שלו הם חפצים מוכרים ואהובים המספקים לו עניין, נחת, שלווה ושמחה. גם הרצון להבטיח כי התינוק לא ישתעמם (וכדרכם של תינוקות יביע זאת באקספרסיביות רבה…) מניע הורים רבים למלא את העגלה בצעצועים מיוחדים עבורה.

אילו צעצועים כדאי לצרף לעגלה?

צעצועים שמתאימים לעגלת תינוקות צריכים להיות כאלה שלא יינזקו אם ייפלו ממנה (או יושלכו על ידי התינוק ברגע של אובדן חשק…), שיותירו לעולל מספיק מרחב משלו בעגלה ולא יחסמו לו את שדה הראיה לחלוטין, ובנוסף – כמו מוצרי תינוקות אחרים – צבעוניים, משמחים וכמובן בטיחותיים.

צעצוע שכזה יכול להיות בובה שהתינוק יתכרבל איתה בעגלה או יאחז בה בידיו, כך שהוא ירגיש כאילו יצא לטיול עם חברה טובה. בובה המשמיעה קולות כשלוחצים במקומות ספציפיים תשפר את המוטוריקה של העולל, ותוסף שמחה לעגלה.

צעצועים אחרים המתאימים לעגלת תינוק הם פעלולונים מכל המינים וכל הסוגים, בהתאם לגיל התינוק (עד חצי שנה, בין חצי שנה לשנה ובין שנה לשנתיים) – ככל שהתינוק גדול יותר כך ניתן להרכיב על העגלה שלו צעצועים מעט יותר מורכבים: לדוגמה, ציפור שמנופפת בכנפיה כשהתינוק מנענע אותה (ואולי אף פוצחת בשיר), מבוך עם חרוזים שהפעוט צריך להעביר ממקום למקום, כדורי פעילות וגלגלונים המשמיעים צלילים שונים בהתאם לפעולות שונות שעל העולל לבצע (משיכה, לחיצה, טלטול וכו’) ועוד.

בנוסף לצעצועים, כדאי לצייד את עגלת התינוק במוצרי תינוקות חיוניים אחרים כמו מוצץ רזרבי, שמיכה רכה ונעימה, ערכת החתלה מתקפלת ומתקן שקיות לחיתולים מלוכלכים, שאריות מזון ובגדים רטובים.

עגלת תינוק – עם הפנים קדימה או עם הפנים להורה?

אין ספק שצעצועים התפתחותיים תורמים רבות לצמיחתו של התינוק בכל התחומים – קוגניטיבית, רגשית, מוטורית – ומספקים לו הנאה ועניין. אבל מחקרים שונים הוכיחו כי דווקא פרט שרובנו לא מייחסים לו חשיבות רבה, כיוון הישיבה של התינוק, עשוי להשפיע באופן דרמטי על ההתפתחות שלו, בעיקר זו הרגשית.

רוב ההורים נוטים להושיב את התינוק בעגלה עם הפנים קדימה, כדי ש”יראה את העולם” ומפני ש”אותי הוא ממילא רואה כל הזמן”. לעומת זאת, מחקר חדשני של פסיכולוגית בריטית בשם ד”ר סוזן זיידיק גילה כי תינוקות היושבים עם הפנים לכיוון הוריהם (ונגד כיוון העגלה) נהנים מתשומת לב רבה יותר מצד הוריהם, וכתוצאה מכך מגיבים בדופק מעט נמוך יותר (עובדה המעידה על נינוחות וביטחון המאפשרים להם לחוות את הטיול בצורה טובה יותר) ובכמות רבה יותר של צחוק, ובכלל, חשוב לזכור שמוצרי תינוקות אמנם משפרים את איכות חייו של העולל, אולם הקשר בינו לבין הוריו הוא הדבר המשמעותי ביותר עבורו – כך שלפעמים עדיפה עוד אינטראקציה על פני עוד צעצוע.

למבחר מוצרי תינוקות בקרו באתר דאדא תינוקות: www.mbaby.co.il