צעצועים לתינוקות עבודת יד

צעצועים עבודת יד עשויים מחומרים ידידותיים לסביבהבשנים האחרונות עולה קרנו של השימוש בחומרים טבעיים למוצרי צריכה המיוצרים בדרך כלל מחומרים מלאכותיים כמו פלסטיק, או מחומרים העלולים להזיק לבריאות כמו מתכות שונות וכדומה. חומרים טבעיים, הם חומרים מהטבע, כוונה- עץ, אדמה, קש, וגם חומרים שלא עברו תהליכי שימור כימיים כלשהם כמו בד וצמר למשל. צעצועים מחומרים טבעיים עשויים מכל החומרים הנ”ל, ומיוצרים על פי רוב בעבודת יד. בעבר, כל הצעצועים לתינוקות ולילדים היו מיוצרים ביד.

פעם כל הצעצועים היו נעשים ביד. צעצועים לתינוקות היו לרוב עשויים צמר ממולא בצמר גפן או חומר מילוי, או שנעטפו בבד, ונתפרו במכונת התפירה או ביד.

כיום, בשל אורח החיים המודרני, רבים ההורים בעלי הקריירות, רבים ההורים העובדים, הזמן הפנוי לתפירת צעצועים לתינוקות בבית אינו גדול. אבל, מלאכת הצעצועים העשויים ביד לא נכחדה מן העולם. חיפוש קצר באינטרנט יעלה מקומות רבים המייצרים ומוכרים צעצועים לתינוקות בעבודת יד, שיבואני צעצועים אפילו לא חולמים להביא למדפים. חנויות בוטיק לאביזרי תינוקות מוכרות אף הן צעצועים מסוג זה.

 צעצועים לתינוקות בעבודת יד- וההורים רגועים

צעצועים לתינוקות העשויים ביד, יהיו צעצועים רכים, שאפשר לאחוז ולמעוך, וגם להכניס ללא חשש לפה. תינוקות נוהגים לטעום את הצעצועים שלהם בסביבות גיל תשעה חודשים, גם כשלב התפתחותי וגם בשל בקיעת שיני החלב. כשאתם נותנים להם לשחק עם צעצועים לתינוקות העשויים ביד, אתם יכולים להיות שקטים שהנגיסות שלהם לא יותירו פיסות צעצוע המסוכנות לבריאות תינוקכם. גם אם אתם מחפשים מתנה- צעצועים בעבודת יד הם מסוג המתנות לילדים שאי אפשר לטעות בהן. הם בטיחותיים, יפים ומיוחדים, ואי אפשר להשיגם בכל חנות. במידה ויש לכם דרכון פורטוגלי (מדובר בזה) וביליתם הרבה באירופה ומדינות אחרות, יתכן ששמתם לב לזה שצעצועים לתינוקות עבודת יד פופולאריים יותר בחו”ל מאשר בארץ.

סוגי צעצועים בעבודת יד

כשהצעצוע נתפר ביד, לפעמים הוא יחיד במינו, שכן כל צעצוע שונה מעט מחברו. זו הייחודיות של צעצועים לתינוקות מסוג זה, ולבחור לילדכם צעצוע שהוא “one piece” ממש כמו יצירת אמנות, יכולה להיות חוויה כייפית ומיוחדת, מה גם שצעצוע זה יכול ללוות אותו במשך שנים.

החומרים מהם עשויים צעצועים בעבודת יד יהיו נעימים למגע: בדים רכים ופליז, והבובות יהיו בכל הגדלים מכל הסוגים והמינים: בובות חיבוק, בובות כפפה, בובות משחק, כריות בצורת חיות, בובות ליצן ואפילו יעצבו לכם צעצוע לפי הזמנה. קיימים גם כדורי בד, במיוחד לתינוקות.

צעצועים לתינוקות גדולים יותר, יכולים להיות עשויים גם מעץ. עץ מלא, חלק ונעים, ללא פינות וללא זיזים, ממנו יכינו מכוניות משחק, משאיות, סוסי נדנדה, עגלות משחק, בימבה ועוד.

מלבד משחקים וצעצועים לתינוקות, נמכרים גם מוצרי תינוקות נלווים עשויים מעץ בעבודת יד, כמו לולים, הליכונים לתינוקות, תיבות צעצועים ועוד.

ערסלי בד ומנשאים הם אביזרים נלווים נוספים העשויים מחומרים טבעיים ובעבודת יד אשר ניתן להשיג אצל היצרנים.

מוצרים נוספים מחומרים טבעיים

 הטרנד האקולוגי ומוצרים מחומרים טבעיים הגיעו גם אלינו לישראל, והמודעות לתזונה בריאה, לצריכה אקולוגית, למחזור ולשמירה על איכות הסביבה ובעלי החיים הולכת וגדלה. אם אתם מעוניינים להאכיל את תינוקכם במזון טבעי ואורגני, ואף להשתמש בתרופות מחומרים טבעיים בלבד, דעו שפרט לחנויות הטבעיות והסופר מרקטים האורגניים המוכרים, קמו קואופרטיביים שונים המביאים את המזון הישר מהחקלאי ומסבסדים עבור הקונים את עלות המצרכים בתמורה לשעות עבודה בקואופרטיב.  בנוסף לאחרונה הופיעו בתי מלאכה אקולוגיים, המייצרים חיתולים אורגאניים, ומוצרי ילדים ותינוקות אחרים.

נכון שלא קל ולוקח זמן לשנות הרגלי קנייה בסופר הקרוב ובחנויות צעצועים מוכרות שבקניון. אבל אם אתם מעוניינים באורח חיים בריא וטבעי עבורכם ועבור תינוקכם, תוכלו לעשות זאת בקלות כל מה שאתם צריכים נמצא ממש מתחת לאף.