צעצועים לילדים בני שנה

תינוק משחק עם רכבת צעצועתינוק שבא לעולם מתחיל מרגע היוולדו לבנות את עולמו הפנימי, את יכולותיו המוטוריים ואת התקשורת עם הסובבים אותו. גיל שנה הוא גיל משמעותי מבחינה התפתחותית בו הוא מתחיל לדבר, עובר מזחילה לעמידה והליכה בכוחות עצמו ומגלה עניין בנוף ובחפצים סביבו בקצב מהיר יחסית. לצעצועים תפקיד חשוב ביותר בחייהם של התינוקות. הם מעודדים אותם לנוע, לחוש ולחוות. בגיל כל כך צעיר חשוב להורים לבחור לתינוקם סביבה ידידותית, נעימה ומפתחת ולבחור בקפידה את הצעצועים שיהוו חלק לא קטן מעולמם.

כיצד להתאים צעצועים לגיל שנה?

בגילאי הינקות ישנם שלבי ההתפתחות רבים וכל שלב שונה באופיו, לכן, כאשר אנו בוחרים צעצועים לגיל שנה חשוב לוודא כי אלו אכן מותאמים לשלב בו התינוק לומד ללכת, לדבר ולתקשר. בהתאם לכך, קיים מגוון רחב מאוד של  צעצועים לגיל שנה ובו צעצועי מים, קוביות, עגלות, בובות, כלים המפיקים צלילים, משחקי התאמת צורות, משחקי הרכבה פשוטים ועוד הרבה.

פרט להתאמה פונקציונאלית של הצעצוע חשוב לוודא כי הוא ידידותי לגיל הרך, כלומר, אינו מכיל חומרים מזיקים, בדים שמעוררים אלרגיה או צבעים רעילים. בגיל שנה פעוטות מפחיתים בבחינת חפצים בעזרת הפה, אולם התופעה עדיין קיימת. כדאי לבדוק שאכן רכשנו צעצועים לגיל שנה ואינם מורכבים מחלקים קטנים שעלולים לגרום לחנק או מכילים חומרים שיעוררו אלרגיה ורגישות בעורו הרך של הפעוט.

פיתוח מוטוריקה – עדינה וגסה

תינוק בן שנה משחק עם צעצועחלק מהתינוקות מתחילים ללכת בגיל שנה ורובם כבר מסוגלים לעמוד באופן עצמאי. פיתוח מוטוריקה גסה יכול להקל על תינוקות בני שנה ויותר בעזרת  צעצועים שמעודדים הליכה או גרירה ובכלל פעילות גופנית תמיד מומלצת. אופניים לתינוקות שנעים בעזרת דחיפת הרגליים או צעצועים שגוררים בחבל הם פתרון מצוין וניתן למצוא אותם ועוד הרבה צעצועים דומים בחנויות שונות של צעצועים לתינוקות. חשוב לבדוק את התאמת המוצרים ולוודא שהם אכן צעצועים לגיל שנה כדי למנוע מצב שהשימוש בצעצוע
גורם לנזק בריאותי או אי נוחות.

בניית מגדל, התאמת צורות, משחקי השחלה, משחקי כדור או פעילות של הידיים המצריכה תיאום בין היד לעין, יתרגלו מוטוריקה עדינה. בעוד שעד גיל שנה חקירת חפצים נעשתה בעיקר דרך הפה, צעצועים לגיל שנה מלמדים לשלוט בידיים בצורה מדויקת יותר כך שתינוקות יוכלו להרים חפצים קטנים ולבצע  פעולות שעד כה נחשבו למסובכות יחסית.

כיצד צעצועים לגיל שנה משפרים את היכולת השכלית ופיתוח הדימיון?

בגיל שנה תינוקות מבחינים בעיקר בעצמים מוחשיים ומתחילים להבין תכונות שמזוהות עם אותן עצמים: עגול, צהוב, רך. צעצועים רבים מהווים פתרון מושלם ליצירת גירויים ואתגרים עבורם. אנו, עם מחויבות לעתידם של ילדינו, חושבים גם על האתגר המחשבתי ופיתוח הדמיון בעת בחירת צעצועים.  צעצועים לגיל שנה עוסקים בדרך כלל בהיכרות עם צבעים, צורות, חיות, מרקם וצלילים. רצוי שלא יכילו אלמנטים מסובכים לתינוקות בגיל 10-14 חודשים כמו קריאה או הרכבת פאזל רב חלקים. חנויות של צעצועי ילדים מציעות אפשרויות רבות של צעצועים ומשחקים מאתגרים בהם, בובות, התאמת צורות, צבעים, משחקי צלילים. משחק בבובות החל מגיל שנה מפתח את הדמיון, ואת העולם הפנימי.

צעצועים לגיל שנה הם גורם משפיע במיוחד בגיל שבו כל חוויה נקלטת ומשפיעה- מתנועה ועד למחשבה ודמיון. הליכה, התרחשות, צבעים, צלילים וצורות, כל אלה בעצם הכנה לטבע האמיתי שבחוץ. רכישת צעצועים מגוונים ומעניינים, תוך הקפדה על חומרים בטיחותיים מעניקה שלווה ושקט להורים ש הטוב ביותר עבור ילדיהם הוא בחשיבות עליונה.